30.05.2013

Potteskjuler til persilledusken


Minsten er veldig glad i "dusk" og derfor har vi en stående i kjøkkenvinduet rett som det er. Men det er heller stygt å ha den stående i en skål og ikke har jeg funnet en pyntepotte som passer til de små, firkantede pottene persillene kommer i. Plante den om gidder jeg ikke for den blir som regel spist opp ganske fort...


Da jeg stod og brettet melkekartonger forleden dag så jeg at størrelsen var perfekt! I tillegg til at størrelsen er riktig, er melkekartonger også vanntett, og det er jo en fordel siden persillen trenger mye vann.



Jeg klippet av så mye av bunnen jeg trengte for å dekke potten. Deretter kledde jeg melkekartongen med papp og fant en søt serviett som jeg med decoupagelim limte utenpå pappen (bruk kun det mønstrede laget av servietten). Jeg la på et lag decoupagelim utenpå servietten også slik at potteskjuleren skal tåle litt mer.

Nå er minsten veldig fornøyd med at "dusken" hans har fått nytt hjem, og mor i huset er fornøyd med at den stygge, svarte potten er skjult ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar